Náš team
Head of Operation Simulator Centrum
info(at)simulatorcentrum.sk
Lietanie ma fascinovalo od malička. Pamätám si obrázky z dedkovho pamätníka, dedko slúžil ako vojak na leteckých základniach. Vyštudoval som SjF STU bakalársky stupeň na Fakulte automobilov, lodí…
Lietanie ma fascinovalo od malička. Pamätám si obrázky z dedkovho pamätníka, dedko slúžil ako vojak na leteckých základniach. Vyštudoval som SjF STU bakalársky stupeň na Fakulte automobilov, lodí a spaľovacích motorov – odbor dopravná technika (letecká konštrukcia). Inžinierske štúdium som zavŕšil na katedre nízkopotenciálnej energie.
Chief Training Pilot B737
chiefpilotB737(at)simulatorcentrum.sk
Aktívny pilot Boeingu 737, zároveň pôsobí ako inštruktor v organizácii ATO. Je držiteľom kvalifikácii inštruktora pre vykonanie výcvikov: CPL(A), IRI(A), MEP(L), SEP(L), VFR Night, PPL(A),…
Aktívny pilot Boeingu 737, zároveň pôsobí ako inštruktor v organizácii ATO. Je držiteľom kvalifikácii inštruktora pre vykonanie výcvikov: CPL(A), IRI(A), MEP(L), SEP(L), VFR Night, PPL(A), SEP(L)
Jozef
Chief instructor for public
Zaciatok leteckej kariery som mal v roku 1966 ako ziak bezmotorových lietadiel, L13 – Blanik. Bezmotoroveh lietadla som lietal do roku 1971 a to na typoch L13, VT-425 (Sohaj), VT16 (Orlik I) a VT116 (Orlík…
Zaciatok leteckej kariery som mal v roku 1966 ako ziak bezmotorových lietadiel, L13 – Blanik. Bezmotoroveh lietadla som lietal do roku 1971 a to na typoch L13, VT-425 (Sohaj), VT16 (Orlik I) a VT116 (Orlík II). V septembri 1971 som nastupil do Dojstojnickej pilotnej skoly VLU Kosice kde som zacal letecky vycvik na cvicných prudovych lietadlach L-29 (Delfin) a v roku 1973 na nadzvukovych bojovych lietadlach MiG – 21 U, MiG – 21 F,. od roku 1974 som bol zaradeny na funkciu ucitela lietania na nadzukových lietadlach MiG – 21. Presiel som funkciami velitel roja, velitel letky, inspektor techniky pilotaze na cvicných a bojovych prudovych lietadlach, velitel pluku, nacelnik zahranicneho leteckeho vycviku Vysokej vojenskej leteckej skoly Slovenskeho narodneho povstania. Po rozdeleni CSFR som vykonaval funkciu zastupcu velitela Letectva a protivzdusnej obrany armady SR a od roku 1994 ako velitel 3. zboru letectva a protivzdusnej obrany armady SR. Na lietadlach L29, L39, MiG – 21 a MiG – 29 som lietal az do roku 1999. Na dopravnych lietadlach som zacal lietat v roku 1998 na lietadle L410. Do civilu som odisiel v roku 2004 a pokracoval som v lietani na lietadlach Boeing 737-200, Boeing 757-200, L410. Od roku 2008 som lietal na Boeing 737 – 800/900 NG az do decembra 2015 kedy som s celkovym poctom nalietanych hodin 12500 a poctom pristati presahujucihc 15000 ukoncil svoju zavratnu profesionalnu letecku karieru a stale lietam ako instruktor na lietadlach s piestovymi motormi Zlin – 42, 142, Cessna 150, 152 a 172, Tecam 2010 a Tecam 2006. Okrem tychto lietadiel lietam este stale s cvicnym prudovym lietadlom L29 Delfin.
Chief instructor for public
Väčšina pilotov, si žije svoj letecký svet od narodenia, avšak u mňa to tak nie je. Záujem a nadšenie ohľadom lietadiel sa u mňa zrodil v 15 rokoch počas orkánu keď sme prilietali z dovolenky z Grécka, let…
Väčšina pilotov, si žije svoj letecký svet od narodenia, avšak u mňa to tak nie je. Záujem a nadšenie ohľadom lietadiel sa u mňa zrodil v 15 rokoch počas orkánu keď sme prilietali z dovolenky z Grécka, let bol ako „najšialenejšia“ húsenková dráha na svete. Keď som bol v treťom ročníku na Gymnáziu začal som si robiť licenciu súkromného pilota na lietadlách Diamond „Katana“ DA – 20 neskôr som si spravil lietadla typu DA – 40, DA – 42 a Cessnna 172. Lietanie sa stalo nie len mojím snom, ale aj koníčkom čo je aj dôkazom, že som sa prestal venovať aktívnej kariére ľadového hokeja. V súčasnosti študujem druhý stupeň Univerzity Komenského na fakulte Managementu a zároveň si dokončujem licenciu ATPL(A) a verím, že budúci rok odštartujem kariéru profesionálneho pilota na Boeingu 737 – 800 NG, čo je aj mojou srdcovou záležitosťou.
Miška
Na starosti mám najmä styk a komunikáciu so zákazníkmi a všetky činnosti spojené ohľadne marketingu, propagácie a komunikácie s našimi zákazníkmi. Skončila som STU SjF v Bratislave. Čo sa samotného lietania…
Na starosti mám najmä styk a komunikáciu so zákazníkmi a všetky činnosti spojené ohľadne marketingu, propagácie a komunikácie s našimi zákazníkmi. Skončila som STU SjF v Bratislave. Čo sa samotného lietania týka, veľa toho neviem, nikdy som k tomu vzťah nemala, ale vďaka našim chalanom som sa čo to naučila, lietanie ako také milujem (ako pasažier, a obdivujem prácu pilotov) a to čo robím, ma baví.
Inštruktor pre verejnosť
Som študentom magisterského ročníku leteckej fakulty na univerzite v Liverpoole. Lietadla ma zaujímajú od detstva z príbehov môjho otca, mechanika na strojoch MiG-21 a Su-25. Leteckým simulátorom sa venujem…
Som študentom magisterského ročníku leteckej fakulty na univerzite v Liverpoole. Lietadla ma zaujímajú od detstva z príbehov môjho otca, mechanika na strojoch MiG-21 a Su-25. Leteckým simulátorom sa venujem zhruba 10 rokov, pamätám si že môj prvý bol Microsoft Combat Flight Simulator. Dnes ich mám viac, ale používam najmä P3D, DCS, Il-2 a Condor. S reálnym lietaním som začal v Anglicku, kde študujem už od základnej školy, a to v RAF Air Cadets na lietadlách Grob Tutor a Grob Vigilant, na ktorom mam aj moje prvé sólo. Po strednej škole som začal lietať v Aeroklube Trnava na lietadle L-23 Super Blaník. Po ukončení vysokej školy sa chcem venovať kariére profesionálneho pilota.
Inštruktor pre verejnosť
Mám 36 rokov a pochádzam z Handlovej. Lietadlá a všetko s nimi spojené ma zaujímali už od detstva. Prvý krát som sedel v lietadle asi ako 8 ročný, vtedy ma rodičia vzali na vyhliadkový let nad Prievidzou a…
Mám 36 rokov a pochádzam z Handlovej. Lietadlá a všetko s nimi spojené ma zaujímali už od detstva. Prvý krát som sedel v lietadle asi ako 8 ročný, vtedy ma rodičia vzali na vyhliadkový let nad Prievidzou a okolím a bolo to lietadlom typu Antonov AN2. Už počas základnej školy som sníval o tom, že raz budem dopravným pilotom. Chodieval som veľmi často na letisko v Prievidzi, kde som pozoroval vzlety a pristátia vetroňov a malých športových lietadiel. V roku 2008 som sa registroval v organizácii IVAO - medzinárodnej virtuálnej leteckej organizácii, kde som nadobudol veľa skúsenosti s lietaním a riadením letovej prevádzky, keďže sa pravidlá lietania a riadenia v IVAO riadili heslom "...tak reálne, ako sa len dá...". Na letovom simulátore som nalietal do dnes zhruba 3000 letových hodín zväčsa na type Boeing 737 rady 700 a 800. Netrvalo dlho a začal som s výcvikom aj v reálnom živote. Stal som sa držiteľom licencie súkromného pilota letúnov - PPL(A) / SEP(L) a aktívne lietam na typoch PS28 Sport Cruiser, DA20 Katana, DA40, Cessna 172 a Piper 28 RT-201 Arrow IV.
Inštruktor pre verejnosť
Pochadzam zo Žiliny a o letectvo som sa začal zaujímať po mojom prvom leteckom zážitku, pri lete na dovolenku s rodičmi. Mal som vtedy len 6 rokov. Postupom času som zistil, že to bude láska na celý život. Na…
Pochadzam zo Žiliny a o letectvo som sa začal zaujímať po mojom prvom leteckom zážitku, pri lete na dovolenku s rodičmi. Mal som vtedy len 6 rokov. Postupom času som zistil, že to bude láska na celý život. Na strednej škole som sa začal venovať lietaniu na leteckom simulátore. V poslednom ročníku strednej školy som úspešne zložil teoretickú a praktickú skúšku na získanie licencie PPL. Lietam na lietadlách typu Cessna C152 a C172. Momentálne pracujem na dokončení teorie ATPL a som zamestnaný ako steward v leteckej spoločnosti. Dúfam, že sa mi v blízskej budúcnosti podarí prepracovať z kabíny lietadla až do cockpitu
Inštruktor pre verejnosť
Volám sa Ivan, pracoval som ako steward 4 roky. Moja prvá báza bola London Stansted, o dva roky neskôr Milan Bergamo. Počas mojej práce sa mi denno denne naskytla možnosť dostať sa do flight decku a po…
Volám sa Ivan, pracoval som ako steward 4 roky. Moja prvá báza bola London Stansted, o dva roky neskôr Milan Bergamo. Počas mojej práce sa mi denno denne naskytla možnosť dostať sa do flight decku a po určitej dobe som si uvedomil, že práca pilota je to, po čom moje srdce túži. Tak som sa rozhodol, že tvrdo pôjdem za svojím vytúženým snom. Som držiteľom licencie CPL(A), IR(ME), ATPL(theory credit). Som veľkým milovníkom Simulátora FSX/SE/PMDG737NG.
Inštruktor pre verejnosť
Od mojich siedmych rokov, bolo mojim snom stať sa pilotom dopravného lietadla. Tento sen som začal uskutočňovať štúdiom na Žilinskej Univerzite v odbore letecká doprava, popri ktorej som začal s výcvikom.…
Od mojich siedmych rokov, bolo mojim snom stať sa pilotom dopravného lietadla. Tento sen som začal uskutočňovať štúdiom na Žilinskej Univerzite v odbore letecká doprava, popri ktorej som začal s výcvikom. Štúdium som ukončil inžinierskym titulom. Skúsenosť s letectvom som nadobudol aj v Amerike, kde som sa zúčastňoval na vnútroštátnych letoch na sedadle observera. Som držiteľom licencie súkromného pilota s doložkou ICAO English a VFR Night na lietadlách typu C-172, DA-20. Momentálne si dokončujem licenciu dopravného pilota.